Nasza misja

Naszą misją jest rozwój społeczno – gospodarczy Euroregionu Karpackiego poprzez wspieranie procesów rozwojowych w zakresie współpracy terytorialnej. Euroregion Karpacki organizuje i koordynuje...

Naszą misją jest rozwój społeczno – gospodarczy Euroregionu Karpackiego poprzez wspieranie procesów rozwojowych w zakresie współpracy terytorialnej. Euroregion Karpacki organizuje i koordynuje działania na rzecz rozwoju współpracy pomiędzy członkami w dziedzinie gospodarki, ekologii, kultury, nauki i edukacji.

Aktualności

Aktualności

Relacja z wizyty chińskich touroperatorów

Jesień zawitała w pełni i w jesiennej odsłonie ruszyliśmy na karpackie szlaki podziwiać piękno karpackiej przyrody i atrakcje regionu. Tym razem na wędrówkę zabraliśmy gości z Dalekiego Wschodu, a  dokładnie z Chin rozpoczynając w Euroregionie polsko-chińską współpracę.

 

Wraz z grupą chińskich touroperatorów na początku października wyruszyliśmy na karpackie wojaże by odkrywać prawdziwego ducha Karpat. 15 dni, ponad 50 miejsc i atrakcji, niemal 3,000 km w oparciu o Markę CARPATHIA i jej atrybuty: autentyczność, doznanie przestrzeni, wielokulturowość i pokora wobec natury. To chwila zadumy na karpackich szczytach, świeże powietrze, spokój i cisza karpackich świątyń, cudna i senna atmosfera karpackich miasteczek i wspaniała przyroda w przepięknej jesiennej szacie złotych liści. Do tego historia i kultura, a także liczne tradycje, tak odmienne, które mocno inspirowały naszych gości.

 

Rozpoczynając wyprawę przez Kraków dotarliśmy do Rzeszowa. Dalej czas na podróż na wschód i pierwszy na liście łańcucki zamek.  Potem na naszej trasie m.in. poznawaliśmy tradycje kupieckie i mieszczańskie w Jarosławiu, a śladami wojennych zawirowań trafiliśmy do Przemyśla, z którego ruszyliśmy już na obowiązkowy karpacki przystanek czyli w Bieszczady. Tam aktywnie spędzaliśmy czas m.in. wspinając się na bieszczadzkie szczyty i podziwiając bieszczadzkie morze. Sanok i jego atrakcje artystyczne i ludowe, szklane tradycje Krosna i prehistoria w Karpackiej Troi, a potem już gorlickie dzieje wojenne i naftowe.  Kolejne nasze przystanki to już w słowackiej części Karpat: Bardejów, Preszów i Koszyce oraz okoliczne atrakcje.

 

Pyszne karpackie smaki i zapachy, tradycyjne regionalne produkty i wyroby oraz karpacka gościnność – to dodatkowe atuty mocno doceniane przez naszych gości.

 

Karpaty mają szansę stać się nową destynacją turystyczną na rynku chińskim. Promocja już trwa i jest duże zainteresowanie. Cóż czekamy na turystów. Wierzymy, ze kolejne wyprawy pozwolą pokazać jeszcze więcej atrybutów Marki "CARPATHIA" i oczywiście samych Karpat.

Dokładne relacje z wizyty na naszych profilach na Facebooku: Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska oraz VisitCarpathia.

 

Dziękujemy wszystkim za pomoc i współorganizację wizyty. Ponad 30 partnerów zaangażowanych w wydarzenie to niezwykłe przedsięwzięcie logistyczne, a przede wszystkim prawdziwy dowód udanej polsko-słowackiej współpracy z Euroregionem.

 

 

 

lista aktualności

Partnerzy

Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska

pl. Jana Kilińskiego 2, 35-005 Rzeszów
tel/fax (+48) 17 852 52 05

           (+48) 17 857 63 69
email:
NIP: 813-32-05-337

 

Polityka Cookies

Copyright © 2019 Euroregion Karpacki
CMS Edito Powered by: Ideo Realizacja: