Karpacki

Korzyści ze współpracy

KRAJOBRAZ BIESZCZADY 2 v2

Najważniejsze korzyści dla samorządów

  • Uczestnictwo w prestiżowym gronie samorządów, które współdziałają na rzecz tworzenia wspólnej przestrzeni społeczno – gospodarczej w Karpatach;
  • Możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia zespołu koordynującego wdrażanie marki Carpathia w zakresie rozwoju turystyki i marketingu;
  • Objęcie obszaru samorządu wsparciem promocyjnym w zakresie markowych produktów, imprez  i usług turystycznych oraz włączeniu podmiotów z obszaru samorządu do biznesowego portfela dostawców Marki Karpackiej;
  • Możliwości uzyskania wsparcia inicjatyw rozwojowych w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
  • Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE;
  • Korzystanie z międzynarodowych (europejskich i światowych) powiązań partnerskich Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska.

Najważniejsze korzyści dla przedsiębiorców

  • Możliwość włączenia własnych produktów i usług do oferty marki Carpathia na zasadzie certyfikacji;
  • Wsparcie szkoleniowe w zakresie marketingu związanego z rozwojem Marki Karpackiej;
  • Wsparcie promocyjne obejmujące wielostronne działania na poziomie międzynarodowym w wielu innowacyjnych formach;
  • Włączenie w politykę edukacyjną i wymianę doświadczeń alpejsko – karpackich na bazie polsko – szwajcarskiego partnerstwa w oparciu o funkcjonujący Alpejsko – Karpacki Turystyczny Klaster Wiedzy;
  • Pomoc w zdobyciu zagranicznych rynków zbytu dla markowych produktów Marki Karpackiej  w ramach polityki współpracy międzynarodowej Euroregionu Karpackiego oraz korzystanie ze wsparcia mechanizmów proeksportowych dla Marki;
  • Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.

Korzyści dla organizacji pozarządowych

  • Możliwości uzyskania wsparcia podejmowanych inicjatyw w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
  • Wsparcie promocyjne dla prowadzonej działalności w ramach polityki informacyjnej Marki Karpackiej;
  • Możliwość uzyskania poprzez kanały informacyjne i mechanizmy współpracy Euroregionu Karpackiego wsparcia merytorycznego dla prowadzonej działalności;
  • Możliwość zainicjowania i wsparcia międzynarodowej współpracy rozwojowej, możliwość pozyskania partnerów do współpracy na obszarze Karpat i Alp;
  • Możliwość uczestnictwa w Karpackim Forum Organizacji Pozarządowych – platformie współpracy karpackich NGO;
  • Możliwość ekonomizacji i komercjalizacji działań organizacji pozarządowych w oparciu o udział w biznesowym modelu Marki Karpackiej;
  • Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.

Korzyści dla jednostek naukowo-badawczych

  • Współpraca z instytucjami w realizacji działań o charakterze naukowym i badawczym;
  • Możliwości uzyskania wsparcia działalności w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
  • Możliwość współpracy z karpackimi i alpejskimi partnerami naukowo – badawczymi  w ramach Alpejsko – Karpackiego Turystycznego Klastra Wiedzy;
  • Możliwość wykorzystania doświadczeń partnerów zagranicznych Euroregionu Karpackiego  w zakresie edukacji na wszystkich szczeblach, szczególnie w kontekście dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy;
  • Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.

Korzyści dla mediów

  • Dostęp do szerokiego zakresu międzynarodowych źródeł informacji związanych z funkcjonowaniem Euroregionu Karpackiego i wdrażaniem Strategii Marki Karpackiej;
  • Udział w międzynarodowym partnerstwie Mediów Karpackich oraz korzystanie z rozwiązań wspierających współpracę mediów w Euroregionie Karpackim;
  • Współpraca międzynarodowa  w zakresie promocji Marki i public relations;
  • Współpraca z sygnatariuszami Partnerstwa Marki, możliwość uczestnictwa w polityce rozwoju Marki;
  • Koordynacja przygotowania propozycji projektów „medialnych” do dofinansowania ze środków UE.

Zasady współpracy w ramach partnerstwa marki Carpathia

Partnerstwo Marki Karpackiej Carpathia jest otwartą formułą współpracy wszystkich osób, środowisk i instytucji, które akceptują cele zawarte w Strategii Marki Karpackiej oraz podzielają wizję oraz cele rozwojowe Euroregionu Karpackiego. Nasza filozofia współpracy opiera się o respektowanie interesów każdego z partnerów oraz szacunku dla wartości kulturowych i społecznych każdej ze stron Euroregionu Karpackiego. Partnerstwo Marki Carpathia ma charakter międzynarodowy i proponuje kilka rodzajów zaangażowania się w politykę wdrażania Marki.

Dla instytucji sektorów publicznego, prywatnego i pozarządowego przewidujemy następujące formy udziału we wdrażaniu Marki Karpackiej:

Partner marki

KATEGORIA STRATEGICZNA

Partnerem Marki może być instytucja reprezentująca jedną z form interesariuszy Marki popierająca ideę Marki, zainteresowana szerokim uczestnictwem we wdrażaniu rozwiązań Marki oraz udziałem w realizacji polityki rozwoju Euroregionu Karpackiego.

Operator marki

KATEGORIA OPERACYJNA

Operatorem Marki jest podmiot pełniący w systemie wdrażania Marki funkcję DMO dla określonego pakietu produktów i usług kontraktowanych  i sprzedawanych pod znakiem Marki Karpackiej. Zakłada się, że Operatorzy Marki tworzą docelowo zdecentralizowany system wdrażania Marki oparty o terytorialne „submarki” będące częściami Domu Marki Karpackiej.

Dostawca marki

KATEGORIA BIZNESOWA

Dostawcą Marki może być każdy podmiot, który po spełnieniu wymogów (kryteriów) jakościowych i certyfikacji dostarcza do „portfela Marki” usługę, produkt lub inną wartość materialną, bądź niematerialną podlegającą sprzedaży w systemie Marki CARPATHIA.

Dla osób i środowisk nieformalnych proponujemy trzy kategorie uczestnictwa we wdrażaniu Marki Karpackiej:

Ambasador Marki

KATEGORIA HONOROWA 

Ambasadorem Marki są osoby ze znaczącym dorobkiem osobistym w życiu publicznym, społecznym, gospodarczym bądź kulturowym. Są przedstawicielami idei Marki oraz promotorami współpracy na obszarze Karpat. Swoja pozycją i kontaktami wspierają i promują Markę w różnych środowiskach.

Ekspert marki

KATEGORIA SPECJALISTYCZNA

Ekspertem Marki jest osoba, której wiedza i doświadczenie oraz działania operacyjne mają bezpośredni wpływ na wdrażanie, rozwój, monitorowanie i modyfikowanie polityki Marki Karpackiej. Eksperci Marki stanowią „think tank” Euroregionu Karpackiego, uczestniczą w procesie wymiany informacji, stale współpracują z Euroregionem Karpackim, wpływają na życie Marki na różnych poziomach i w różnych zakresach.

Sojusznik Marki

KATEGORIA SPOŁECZNOŚCIOWA 

Sojusznikiem Marki może zostać każdy kto identyfikuje się z ideą Marki Karpackiej i wyraża poparcie dla działań związanych z rozwojem współpracy karpackiej. To turysta, miłośnik gór, lub osoba, która po prostu chce mieć kontakt z ludźmi aktywnymi, ambitnymi podzielającymi wartości będące esencją Marki Karpackiej

Dla każdej z wymienionych powyżej kategorii przygotowany jest odpowiedni „pakiet korzyści” do którego dostęp możliwy jest po podpisaniu odpowiedniej umowy (dla podmiotów prawnych), lub spełnieniu warunków i złożeniu deklaracji (dla osób fizycznych).

Całością Partnerstwa Marki zarządza Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska poprzez powołany do tego podmiot i w oparciu o zdecentralizowany system wdrażania Marki. System ten działa według ściśle określonych zasad współpracy pomiędzy jego elementami tworząc Dom Marki Karpackiej. 

Markę CARPATHIA spotkacie na naszej stronie

visitcarpathia.com

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030