Karpacki

Strategia rozwoju turystyki uzdrowiskowej

pl by ua

Partner Wiodący: Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska
Partner: Stowarzyszenie Samorządów “Euroregion Karpacki  - Ukraina”
Mikroprojekt "Strategia rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego” jest  współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2007-2013
Czas trwania projektu: 01.02.2014 r.-30.09.2014 r.
Całkowita wartość projektu: 49 332,00 EUR
Kwota dofinansowania: 44 398,80 (90%)

Cel główny

Analiza potencjału przyrodniczego i kulturowego oraz opracowanie narzędzi promocji turystyki uzdrowiskowej pogranicza polsko-ukraińskiego.

Cele szczegółowe

  1. Analiza potencjału uzdrowisk polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego

  2. Stworzenie kompleksowych działań promocyjnych na rzecz rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego
     

Rozwój turystyki jest istotnym impulsem dynamizującym rozwój społeczno-ekonomiczny kraju. Obecnie negatywne efekty światowego kryzysu finansowego zmuszają  do podjęcia zdecydowanych działań ukierunkowanych na ograniczenie negatywnych skutków globalnego kryzysu gospodarczego wpływającego na turystykę, a tym samym na turystykę zdrowotną i uzdrowiskową. Ogromnym problemem jest niedostateczna promocja możliwych do zaoferowania usług świadczonych przez uzdrowiska na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Wspomniany problem jest efektem niskich nakładów finansowych na informację i promocję tego sektora turystyki. Opracowanie Strategii Promocji Karpackiej Turystyki Uzdrowiskowej, która będzie zawierała kompleksowe działania na rzecz rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego jest odpowiedzią na powyższe problemy. Strategia będzie zawierać definicję produktu i polityki brandingu, wytyczne dla marki uzdrowisk karpackich, działania promocyjne i mechanizm monitorowania jej wdrażania. Dodatkowo będzie ona częścią strategii budowy i wdrażania terytorialnej Marki Karpackiej.

Ważnym elementem opracowania i promocji Strategii Promocji Karpackiej Turystyki Uzdrowiskowej będzie organizacja konferencji, mającej na celu zaproszenie do współpracy potencjalnych beneficjentów tj. przedstawicieli branży turystycznej, podmioty świadczące usługi zdrowotne, lokalnych liderów działających na rzecz rozwoju turystyki uzdrowiskowej po obu stronach granicy, a także władze lokalne, samorządy i organizacje pozarządowe.

Grupą docelową projektu są podmioty oferujące usługi uzdrowiskowe, turystyczne i agroturystyczne z województwa podkarpackiego oraz obwodu lwowskiego, zakarpackiego i iwano-frankowskiego. Pośrednimi odbiorcami są mieszkańcy, turyści, władze samorządowe, gestorzy, organizatorzy turystyki, instytucje i organizacje pozarządowe działające w obszarze ochrony przyrody, ekologii i turystyki, przedsiębiorcy.

Mikroprojekt „Strategia rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego” jest cześcią projektu parasolowego “Transgraniczna współpraca na rzecz turystyki uzdrowiskowej pogranicza polsko-ukraińskiego” realizowanego przez Lidera Projektu Parasolowego Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia”.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030