Karpacki

Rozwój marki regionalnej w regionach Racha i Guria w Gruzji

visegrad fund logo blue 800px 1

Nazwa projektu (w języku angielskim):  Expansion of regional branding in the regions of Racha and Guria

Źródło dofinansowania: Projekt jest współfinansowany przez rządy Czech, Węgier, Polski i Słowacji w ramach Grantów Wyszehradzkich z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu jest promowanie pomysłów na zrównoważoną współpracę regionalną w Europie Środkowej.

Identyfikator projektu: 22230223
Okres realizacji: 01/03/2023 – 29/02/2024
Partnerzy Projektu:

  • Wnioskodawca: Agencja Rozwoju Regionalnego Senec-Pezinok, Słowacja
  • Partner 1: Stowarzyszenie Marek Regionalnych, Czechy
  • Partner 2: Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska
  • Partner 3: Słowacko-Gruzińska Izba Handlowa, Gruzja

Kwota dofinansowania projektu SEKP: 4 020 EUR (100%)
Całkowita wartość projektu: 36 310 EUR (100%)

Idea i cel projektu

Projekt dotyczy tworzenia marek regionalnych w Gruzji. Głównym celem jest kontynuacja ulepszeń, które osiągnęto przy tworzeniu pierwszej regionalnej marki Experience Kakheti w Gruzji. Celem projektu jest wspieranie rozwoju nowych marek w regionach Racha i Guria, które mają duży potencjał turystyczny oraz utworzenie funkcjonalnego Stowarzyszenia Marek Regionalnych Gruzji. 

Działania

DZIAŁANIE 1. SPOTKANIA PODNOSZĄCE ŚWIADOMOŚĆ

01/03/2023 – 30/04/2023, Konretnie: 26.04.23 –>Ambrolauri, 27.04.23->Tsageri, 28.4.23->Ozurgeti

Celem pierwszego działania jest mapowanie lokalnych i regionalnych organizacji, producentów i usługodawców w regionach Racha i Guria. Ta baza danych pomoże dotrzeć do odpowiednich osób, które mogą być zainteresowane projektem. Zostaną przeprowadzone spotkania podnoszące świadomość, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym stronom jasne zrozumienie projektu, celów, zobowiązań, korzyści i ich roli w osiąganiu tych celów.

DZIAŁANIE 2. USTANOWIENIE MARKI

01/05/2023–30/06/2023

W celu ustanowienia regionalnych marek Racha i Guria oraz prawidłowego ich funkcjonowania jako nowe podmioty, lokalny partner zorganizuje wizyty w wybranych gminach, gdzie zaprosi wszystkich właściwych interesariuszy w celu utworzenia 7 Grup Roboczych.

DZIAŁANIE 3. MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY I PIERWSZA REGIONALNA GRUPA ROBOCZA

01/08/2023–31/08/2023, Konretnie: 22-23.08.23 –>Ambrolauri, 24-25.08.23->Ozurgeti

Celem międzynarodowych warsztatów jest podniesienie świadomości na temat brandingu regionalnego, wymiana wiedzy i zachęcenie do debaty między wszystkimi interesariuszami. W wydarzeniu wezmą udział partnerzy wyszehradzcy, którzy przede wszystkim poprowadzą warsztaty. Odbędą się dwa warsztaty regionalne i zainicjowane zostaną w następujących obszarach:

1. Wprowadzenie do koncepcji Brandingu Regionalnego jako strategii rozwoju, jego podejść, szans, korzyści i problemów

2. Wprowadzenie do systemu Brandingu regionalnego w wybranych krajach Grupy Wyszehradzkiej oraz niedawno utworzona marka regionalna w regionie Kakheti w Gruzji

3. Stworzenie wspólnego logo, nazwy i statutu.

Po zakończeniu warsztatów partner lokalny zajmie się regulacją prawną utwofrzenia obu marek regionalnych.

DZIAŁANIE 4. STRATEGIA MARKETINGOWA, LOGO MARKEK I STOWARZYSZENIA ORAZ BRANDBOOK

01/07/2023–30/09/2023

Głównym celem działania jest opracowanie dwóch dokumentów, a mianowicie strategii marketingowej i podręcznika designu (brandbooka). Strategia marketingowa będzie dokumentem zawierającym konkretne kroki w celu poinformowania rynków docelowych o zaletach produktu. Podręcznik  będzie zbiorem zaleceń, jak zastosować zasady projektowania, aby zapewnić pozytywne doświadczenia użytkownika.

DZIAŁANIE 5. ZAŁOŻENIE STOWARZYSZENIA MAREK REGIONALNYCH GRUZJI

01/10/2023–30/11/2023

Celem działania jest powołanie Stowarzyszenia Marek Regionalnych Gruzji (3 różne poddziałania: indywidualne wizyty w terenie potencjalnych aplikantów marki, spotkanie regionalnej grupy roboczej, komisja certyfikacyjna i nadanie certyfikatów). Oficjalna rejestracja stowarzyszenia jako nowego podmiotu prawnego.

DZIAŁANIE 6. KATALOG I STRONA INTERNETOWA

01/06/2023–31/01/2024

Celem działania utworzenie produktów wizualnych (katalogu i strony internetowej), które będą dostępne dla każdego zainteresowanego. Strona internetowa nowo utworzonego Stowarzyszenia Marek Regionalnych Gruzji umożliwi wszystkim zainteresowanym stronom i ogółowi społeczeństwa zapoznanie się z tematem, projektami i możliwościami uczestnictwa. Strona internetowa będzie głównym kanałem komunikacji i rozpowszechniania, w którym można znaleźć podstawowe i aktualne informacje. Po zakończeniu projektu Stowarzyszenie Marek Regionalnych Gruzji będzie utrzymywać stronę internetową i wykorzystywać ją do swoich celów.

Katalog będzie zawierał listę certyfikowanych przedsiębiorców Racha i Guria oraz oferowanych przez nich produktów i usług.

DZIAŁANIE 7. KONFERENCJA ZAMYKAJĄCA

01/02/2024–29/02/2024, konkretnie on 26.02.2024 (Kutaisi, Gruzja)

Zorganizowanie konferencji końcowej i wystawy na zakończenie projektu. Wydarzenie będzie podzielone na dwie części.

Część 1. prezentacja wyników końcowych wszystkim zainteresowanym stronom, partnerom projektu i ogółowi społeczeństwa oraz prezentacja nowo powstałej marki regionalnej Racha i marki regionalnej Guria. Na zakończenie pierwszej części nastąpi wyłonienie przedsiębiorców uprawnionych do otrzymania certyfikatu.

Część 2. zapewnienie przestrzeni do networkingu, prezentacji nowego Stowarzyszenia Marek Regionalnych Gruzji, prezentacji produktów i usług nowych posiadaczy marek regionalnych.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030